Deset dětských přání
Celostní přístup v soužití dětí a dospělých
Claus-Dieter Kaul
Dostupnost: skladem
Popis produktu
Příručky celostního vzdělávání dětí
Dítě se naučí chodit, mluvit, pracovat s předměty a počítat a psát prostřednictvím své vlastní tvořivosti, nikoli proto, že jej to dospělí naučí. Dospělý je na cestě vzděláním pouze průvodcem, rádcem a oporou. Aby dokázal dítěti pomoci s tím, co v danou chvíli chce dělat, musí se naučit vnímat signály jeho potřeb. Nehodnotí, neznámkuje, vede ruku a mysl. Filozofii přístupu k vzdělávání dětí, kterou známe pod pojmem Montessori pedagogika, vytvořila na začátku 20. století Maria Montessori, italská pedagožka, lékařka a vědkyně. Díky vědeckému přístupu dnes po sto letech výzkumu a ověřování víme, jaké jsou vývojové potřeby dětství. Víme, proč nejmenší děti tak rády opakují stejnou věc stále dokola, víme v jakém období a proč potřebují rovnat kostky od největší po nejmenší a víme také, že debata nad pravidly hry je pro školáky důležitější, než samotná hra.
Nová řada příruček pro mateřské školy a předškolní zařízení vznikla v průběhu desítek let práce s dětmi. Jejím cílem je pomoci všem pedagogům předškolního vzdělávání zvýšit dětem pomocí nové kultury výchovy vědomí jejich vlastní hodnoty a připravit je na dnešní svět.
Praktická příručka představuje deset hlavních přání dítěte vůči dospělým, která umožní co nejlépe rozvinout dětskou osobnost. Nabízí i praktické rady, jak můžeme tato přání přijmout a utvářet podle nich naši výuku a výchovu.
Brožovaná, 210mm x 297mm, 70 stran, vydala MAITREA 2014
Claus-Dieter Kaul
Je zkušený Montessori pedagog a lektor, autor mnoha publikací a inovativních pomůcek, ředitel Institut für Ganzheitliches Lernen Montessori Biberkor. Absolvoval kurzy pedagogiky Montessori pro děti ve věku 3-6 let ve Frankfurtu nad Mohanem a pro děti ve věku 6-12 let ve Washingtonu ve Spojených státech. Rok pracoval na druhém stupni státní školy v Hesensku, poté další rok vyučoval na soukromé celodenní škole ve Frankfurtu nad Mohanem a nakonec 15 let na školách Montessori Dětského centra v Mnichově v integrovaných třídách prvního a druhého stupně a třídách pro děti s duševním postižením. Z toho šest let působil jako ředitel školy a dva roky jako lektor léčebné pedagogiky Montessori v Německé akademii pro vývojovou rehabilitaci v Dětském centru v Mnichově.
Od roku 1988 pořádá Claus-Dieter Kaul semináře a workshopy na univerzitách a vyšších odborných školách v Německu, Itálii, Rakousku, Slovinsku, Švýcarsku a workshopy v indickém Hajdarábádu, Irsku, Švédsku, Polsku, Španělsku, Itálii a v ČR. V roce 2003 se Claus-Dieter Kaul stal členem sdružení Montessori Europe. Je činný v poradním sboru společnosti Modern Montessori International (MMI) se sídlem v Londýně a zároveň je členem Association Montessori Internationale (AMI).
V srpnu 1990 Claus-Dieter Kaul založil Montessori tréninkový institut „Institut für Ganzheitliches Lernen“ v rámci kterého školí učitele mateřských a základních škol.